Velkommen som elev hos Karlsen Trafikkskole

Vanlige spørsmål

Hvordan fungerer betalingen?

Hos oss holder du enkelt oversikt over saldo, kjøretimer og kurs ved å logge deg inn på TABS elev. Her kan du se gjennomførte og avtalte aktiviteter, betale med VIPPS og kort eller hente kontonummer og KID for betaling i nettbank.

Betalingsinfo blir sendt til tlf eller epost som eleven har opplyst ved registrering.

Skal andre betale for opplæringen din eller ønsker du faktura sendt på e- post eller SMS er det bare å ta kontakt med kontoret.

Hvordan foregår en kjøretime?

En kjøretime har varighet som en vanlig skoletime, 45 min. Denne tiden skal gå med på å gjøre seg klar til kjøring, gå gjennom hva timen skal inneholde, selve kjøringen, en kort oppsumering og til å avtale en ny time.

Skulle læreren være forsinket eller lignende skal tiden taes igjen. Er du som elev forsinket går i utgangspunktet tiden fra det tidspunktet som var avtalt.

Når du skal ha kjøretime må du huske å ha med gyldig legitimasjon og beviset for at du kan drive øvelseskjøring. Er du over 25 år trenger du bare legitimasjon.

Hvordan bestiller jeg en kjøretime?

Bestilling av time kan foregå på flere måter. Du og læreren din kan bli enig om ny time i bilen på kjøretimen, eller det den kan avtales pr. tlf eller sms utenom kjøretimene. Vi prøver så langt det lar seg gjøre å sende deg en påmindelses sms dagen før, men du er selv ansvarlig for å møte til avtalt tid.

Ønsker du å bli registrert som ny elev trenger vi fult navn, fødselsdato og telefon nr for å registrere deg i våre systemer. Ring oss eller send en mail så vil en av våre lærere ta kontakt for videre planlegging av opplæringen.

Kan jeg avbestille en kjøretime?

En time som er avtalt må senest avbestilles klokken 12 dagen før timen. dvs har du time mandag må denne avbestilles før klokken 12 på fredag.

Avbestilles timene seinere enn dette må du regne med å betale for timen. Om du skulle bli syk eller på annen måte bli forhindret fra å møte si ifra til læreren din så tidlig som mulig.

En time som ikke læreren din kan møte til skal så vidt det er mulig også avlyse klokken 12 dagen før. Denne timen betaler du selvfølgelig ikke for.

Kan jeg avbestille et kurs?

Avbestilling av kurs som trafikalt grunnkurs, mørkekjørings demostrasjon, sikkerhetskurs på bane og sikkerhetskurs på veg må gjøres senest 2 dager før kurset starter.

Grunnen til dette er at skolen må få rimelig tid til å finne en erstatter da flere av kursene legger til grunn samarbeid mellom flere elever.

Møter man ikke på kurs eller melder forfall etter fristen må man regne med å betale for deler av kurset.

Finn ut mer

» Start